Wat we doen

Onze bijdrage

De Green Protein Alliance startte in 2016. Het voedsellandschap is sindsdien sterk veranderd. De urgentie van een duurzaam voedselsysteem is niet meer weg te denken van de politieke agenda. Het aanbod plantaardige lekkernijen bij (online-) aanbieders is explosief gestegen. Grote voedselbedrijven lijven regelmatig succesvolle plantaardige veranderaars in. Media schrijven vrijwel dagelijks over urgentie van toekomstbestendig voedselpatroon. Marktvolgers zien grote verschuivingen in het aankoopgedrag van Nederlanders. Misschien hebben onze activiteiten hier een bijdrage aan geleverd. Een bloemlezing van belangrijke acties en momenten die onze vereniging kenmerken:

Oktober 2019
‘Doe maar lekker vegetarisch’
GPA is partner voor de eerste ‘Doe maar lekker vegetarisch’ actie van haar leden AH en Unilever, ondersteund door de Nationale Postcodeloterij. De impact is gigantisch en levert waardevolle inzichten.
Oktober 2019
Augustus 2019
Anbi-status
De GPA ontvangt een Anbi-status voor haar inzet voor het publieke doel, wat de weg mogelijk maakt naar een Google Grants-toekenning. Een opsteker om snel zo veel mogelijk Nederlanders te bereiken in hun online zoektocht naar gezond en duurzaam voedsel.
Augustus 2019
Juni 2019
Start consumentenplatform
Met de steun van Stichting DOEN start het consumentenplatform #zokanhetook. Uitvoerend partner Green Food Lab zorgt er voor brede media-aandacht en direct een grote toeloop.
Juni 2019
Juni 2019
6 succesfactoren voor de Eiwittranstie
New Foresight presenteert ‘Van Spek naar Bonen’ met 6 succesfactoren voor de Eiwittransitie, de GPA geeft input voor deze studie.
Juni 2019